تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
با روزانه هایم همراه شو رهگذر ...


از بین 4 استاد باکتری ، فقط یک استاد درس دادنش به دلم میشینه. متاسفانه امروز همکارشون به جاشون تشریف آوردن و تلاشهای من برای گوش سپردن به روخوانی های یکنواخت ایشون بی فایده اس ،پس گوشی خود را برداشته پناه می آورم به وبلاگ ...


اون استاد دوستداشتنی باکتری، همیشه حین درس دادنش زندگی باکتری ها رو تعمیم میده به زندگی آدمها . عاشق تخصصشه و مدام در حال الگو برداری مثبت از زندگی باکتری هاست! مثلا موقع تدریس باکتری های گرم مثبت و گرم منفی ، میگفت بچه ها تو زندگی تون مثل باکتری گرم منفی باشید. با این که برخلاف باکتری گرم مثبت دیواره نرم و نازکی داره ، همین باعث استقامت و پایداریش شده . اگه یه بیمار مبتلا به گرم منفی باشه کار پزشک ساخته اس ! 


جلسه آخرش الگوبرداری دیگری کرد ، به نظرم بسیار مهم تر از خود درس !


در باب آندوسپور صحبت میکرد . آندوسپور چیه ؟! در صورت مساعد نبودن شرایط، باکتری پوشش ضخیمی دور تا دور کروموزوم خود پدیدمی‌آورد که به آندوسپور (هاگ درونی) معروف است. آندوسپور، از باکتری در برابر شرایط نامساعد حفاظت کرده و ممکن است صدها سال بعد، باکتری فعالیت خود را از سر گیرد. 


آخرش گفت بچه ها ! طریقت باکتری رو در پیش بگیرین . هر وقت تشخیص دادین فضا ناامنه ، آندوسپور تشکیل بدین ... ولی نه برای همیشه. هر وقت تشخیص دادن فضا اوکی شده آندوسپور رو از بین ببرین ...


حالا ،چند وقتی هست که خودم رو تو فضای ناامن میبینم. قلبم ضرب میگیره مدام، امنیت تو هر جنبه ی زندگی انگار کمرنگ شده... فکر کنم باید آندوسپور محکمی بسازم .


من بد دل شده ام ، بدبین شده ام، هر چه جهان رو بیشتر میشناسم بیشتر وحشت میکنم ... با حرفهای دیشب همسایه مون که سرهنگ بازنشسته ای هست ، با حرفهاش از دغل بازی مردم به شدت ددلم در هول و ولا افتاده ...


از همین جمعی که درش نشستم هم... به نظر میرسه صلاح این باشه که به سلام کردن و لبخند اکتفا کنم بهتره ... هر چند سخته، هر چند دل تنگ کننده ...



Life Rhythm ۱۷ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۵۹ ۸ ۳۵۵

نظرات (۸)

  • عین
    جمعه ۲۱ تیر ۹۸ , ۰۰:۳۶
    پس یا
    ۱. اشتباه حدس زدم که شیرازی.
    یا
    ۲. پزشکیا استاد باکتری‌شون فرق داره.
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۲۱ تیر ۹۸، ۰۲:۲۹
      شیراز نیستم😅
  • عین
    جمعه ۲۱ تیر ۹۸ , ۰۰:۳۰
    هیچ. اشتباه شده در این صورت.
    (دکتر بازرگانی)
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۲۱ تیر ۹۸، ۰۰:۳۳
      نه نداریم !
  • عین
    جمعه ۲۱ تیر ۹۸ , ۰۰:۰۶
    بازرگانی بوده؟
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۲۱ تیر ۹۸، ۰۰:۲۴
      بازرگانی چیه ؟
  • elnaz
    شنبه ۱۷ فروردين ۹۸ , ۲۲:۱۱
    من که جدیدا به حیوونا پناه بردم.با گربه ها بازی میکنم وحالم خیلی خوب تره ازاینکه توی اوج رابطه دوستیم یه بحث مسخره واعتراض من گندزد به همه چی.الان من اون باکتری هستم ک اندوسپورداره....بهش عادت دارم چیز جدیدی نیس واسم.
    توچخبرا؟خوبی؟خوش میگذری؟مسافرت حالتو بهترکرد؟؟منم دلم سفرمیخاد.
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۸ فروردين ۹۸، ۲۳:۰۶
      من میترسم از حیوونا و تا حالا دست هم نزده ام. ولی غذا دادن به سگها حالم رو خوب میکنه :)
      از احوال ما اگر پرسیده باشی الی جان ، مثل مردن میمونه از همه کس بریدن...
  • سفید
    شنبه ۱۷ فروردين ۹۸ , ۱۹:۱۱
    خوش بحالت. یاد درس های علوم پایه بخیر.ادم هیچ دغدغه ای نداره جز اینکه زودتر جزوه ها اماده بشن و بگیره و بخوندشون. سختیش فقط سه هفته ی امتحان های ترم و میان ترمه.
    اما امان از اینترنی. امروز روز اول اینترنیم بود و دارم فک میکنم چطور قراره این ۱۸ ماه رو سر کنم. درسته دیگه امتحانا مهم نیست و درس جدید نداریم و همش تکراره ولی واسه ادم درونگرا و متنفر از برقراری ارتباط با دیگران، اینترنی وحشتناکه. دیگه نمیشه تو لاک خودت باشی و درست رو بخونی. خلاصه خیلی ناراحتم‌. :( امیدوارم عادت کنم. قدر این روزا رو بدون.
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۸ فروردين ۹۸، ۲۳:۰۴
      خیلی دلم میخواست بنویسم برات که از خودت بیرون بیا،  اما... بسیار عقب تر از تو هستم . چیزی نمیگم ، فقط برای دلت ، حال خوب آروز میکنم :)
  • لنی ..
    شنبه ۱۷ فروردين ۹۸ , ۱۴:۲۶
    چه استاد باحالی و چه برداشت و نگاه جالبی. کاش همه ی استادها همینطور  جذاب و آموزنده درس میدادن :)
    امیدوارم یه روزی بیاد که به تشکیل آندوسپور فکر هم نکنیم ...
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۷ فروردين ۹۸، ۱۶:۰۰
      بله باحال و بسیار strict😏 
      امید رهایی نیست وقتی همه دیواریم لنی جان ...
  • فاطمه م_
    شنبه ۱۷ فروردين ۹۸ , ۱۳:۵۹
    چه تمثیل خوبی بود :) اینجور استادا عشقن :) 
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۷ فروردين ۹۸، ۱۵:۵۸
      استاد خفنی است و کپی برابر اصل david de niro هستند😎 
      فقط این که سوال هاشون جوریه که اگه جزوه و ویس رو خورده باشی هم نمیتونی جواب بدی😫😅
  • مجله اینترنتی چفچفک سایت تفریحی چفچفک
    شنبه ۱۷ فروردين ۹۸ , ۱۱:۰۲
    پاراگراف اخرت فقط:):):)

    ه نظر میرسه صلاح این باشه که به سلام کردن و لبخند اکتفا کنم بهتره ... هر چند سخته، هر چند دل تنگ کننده
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۷ فروردين ۹۸، ۱۵:۵۶
      خیلی تلخه...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مینویسم، تا که از تورم ذهن تبدارم کم کنم...