تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
با روزانه هایم همراه شو رهگذر ...


در حالی که درد دیس منوره [ درد حاصل از قاعدگی] منو از درس خوندن انداخته مدام مثل حامله ها ویار کاکائو میکنم. یه جور افراطی نسبت به حالت عادیم !

سرچ کردم " Chocolate and Mensuration " [شکلات و قاعدگی ]

مطلبی که خوندم، عشق من رو به کاکائو، این اکسیر زندگی، نوشداروی همیشگیم، معجزه ی خوردنی😍 بیشتر کرد. 

براتون ترجمه رو مینویسم...

👇

دلایلی که شکلات تلخ برای قاعدگی مفیده:

طی تحقیقات انجام شده بین زنان آمریکایی ، بیش از نیمی از اونها حین قاعدگی و قبلش [PMS] میلشون به کاکائو افزایش پیدا کرده ( پس فقط من اینطوری نیستم😌)

حالا معجزاتش😍😋

استرس رو کاهش میده .

زمانی ه استرس داریم، هورمون کورتیزول [ که همون هورمون استرس باشه]  توی بدن زیاده . پژوهشگران سوییسی فهمیدن که خوردن یه bar شکلات تلخ [معادل 1.5 اونس ] روزانه به مدت دو هفته ،سطح کورتیزول خون رو پایین میاره و استرس کمتری رو متحمل میشین و خودتون رو بیشتر دوست خواهید داشت .

کاکائو خلق شما رو بالا میبره

دمدمی مزاج بودن و نوسانات خلقی احتمالا شما رو شبیه دبی دونر میکنه. [ شخصیتی در برنامه ی پخش زنده ی شنبه شب که در زبان عامیانه به کسی گفته میشه که دائما مشغول پخش کردن خبر های بد و احساسات منفی هست و افراد اطرافش رو پکر میکنه. ] 

اما 

کاکائو شما رو کنترل میکنه . خوردنش باعث میشه که مغز برای ترشح بیشتر اندورفین تحریک بشه . اندورفین باعث سرخوشی و رضایتمندی میشه.

در سال 1996 پژوهشگران یک افزاینده ی خلق و خوی دیگه رو در کاکائو پیدا کردند. یک انتقال دهنده ی عصبی به نام anandamide. این کلمه از زبان سانسکریت گرفته شده به معنی برکت ،سعادت و خوشی.  Anandamine باعث احساس شور و شعف میشه .

کاکائو درد رو کم میکنه .

میتونه درد ناشی از انقباضات رحمی هنگام قاعدگی رو کاهش بده . هورمون هم نقش تو این زمینه، اندورفین هست که به عنوان مسکن طبیعی بدن شناخته میشه. 

کارکرد اندورفین در مبارزه با درد اینجوریه که باعث میشه درک از درد کم بشه .در نتیجه انقباضات رحمی قابل تحمل تر خواهند بود

کاکائو به شما انرژی دو چندان میده !

به دلیل وجود کافئین در آن، هوشیاری و بازده بدنی افزایش پیدا میکنه. 

کافئین بیش از حد باعث نفخ و احتباس آب میشه . اما در مقایسه ی یه bar کاکائو تلخ (یک و نیم اونس آن حاوی 20mg کافئین) با یه فنجون کاکائو که معمولا حاوی 100-200 گرم کافئین هست، جای نگرانی برای خوردن کاکائو نیست. 

باعث افزایش کیفیت پوستتون میشه

محققان آلمانی شکلات خور ها رو در معرض نور فرابنفش قرار دادن و بعد از 6 هفته ، اونا 15 درصد کمتر از افراد عادی دچار قرمزی پوست شدند. 

به علاوه بعد از 12 هفته گزارش کردند که 16% پوست متراکم تر و 42% پوست با ناهمواری کمتر به دست آوردن. 

بر خلاف باور عامه ی مردم ،خود کاکائو ( نه شکلاتی که با شیر و کره مخلوط میشه ) باعث جوش زدن نمیشه . پژوهشگران استرالیایی دانشگاه newcastle اظهار کردند که در دانه های کاکائو دلیلی برای ایجاد بثورات جلدی وجود ندارد .

کاکائو حاوی مقادیر بالای آهن

کمبود آهن باعث خستگی غیر عادی میشه . چیزی که در دختران توی دوران قاعدگی شایع هست. 

کاکائو به آرام شدن درد ماهیچه ها کمک میکند .

از آنجا که حاوی مقادیر زیاد منیزیم هست. منیزیم به عنوان ماده ی ریلکس کننده و تسکین دهنده ی درد انقباضات ماهیچه ای و کاهنده کمر درد هستش. 

همچنین میتونه پروستاگلاندین ها رو [ که ممکنه باعث انقباضات دردناک قاعدگی بشن ] کم کنه .

همچنین غنی از پتاسیمه . پتاسیم باعث میشه که ماهیچه ها به طور صحیح عمل کنن . مثلا ماهیچه های رحمی .

منبع

.

+تا اونجا که تونستم نگارشم رو طبق رسم الخط معیار کردم . خدا شاهده پاشین بیاین گیر بدین به هکسره ، میزنم له تون میکنم چون اعصابم هم پریوده😌

Life Rhythm ۱۸ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۴۱ ۱۳ ۴۰۳

نظرات (۱۳)

  • اویده
    شنبه ۱۹ خرداد ۹۷ , ۱۹:۱۸
    وخیلی مهمه ک واقعا شکلات باشه.تو کشورماکه همش کره واسانس وافزودنیه.مگراینکه فلان تومن پول بدی درست ودرمونشو پیداکنی...مرسی ک انقدر پیگیری وتحقیق میکنی ودراختیارمیذاری
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۹ خرداد ۹۷، ۲۳:۲۰
      تا حالا به مسئله original بودن فکر نکرده بودم !

      ممنونم از لطفت :)
  • آنیا بلایت
    شنبه ۱۹ خرداد ۹۷ , ۰۳:۰۶
    دقیقا منم چند وقت پیش وقتی متوجه شدم این دوران اینقدر دلباخته‌ی کاکائو میشم سرچ کردم و همینا رو خوندم ووبسی خوشحال شدم که بالاخره یه چیزی که ازش لذت میبرم خوب بود و سرطان زار و بدبخت کننده و فلان نبود:)) 
    + اتفاقا منم چند وقت پیش یه پست درمورد پریود گذاشته بودم و گفته بودم کاکائو و لاک زدن از اصلی ترین روشای مبارزه با سختیای پریوده برای من =))♡
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۹ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۰
      لاک تراپی که اصلا یه اپروچ درمانی محسوب میشه😍😆
      عاقا من چرا همه اش فکر میکردم تو رو دنبال کردم ولی پست نمیدیدم ازت!! الان فهمیدم اشتباه میکردم. 
      دنبال شدی =))
  • Nelii 💉📚
    شنبه ۱۹ خرداد ۹۷ , ۰۳:۰۲
    وای اب دهنم😊
    منم تو دوران قاعدگی همیشه ویار میکنم😄
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۹ خرداد ۹۷، ۰۷:۰۸
      لعنتی اصلا با روانت بازی میکنه😝
  • رومی زنگی
    شنبه ۱۹ خرداد ۹۷ , ۰۲:۳۷
    من خالی نمیتونم بخورم اصلا ولی با چای آی مزه میده آی مزه میده . البته فقط انواع خاصیش رو دوست دارم و اینجوری نیستم هر شکلاتی رو بخورم ولی یه مدت دوران دانشجوییم عین معتادا ذخیره داشتم تو کشوم .:)))
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۹ خرداد ۹۷، ۰۷:۰۸
      ولی من دوست دارم خالی بذارم تو دهنم و آب بشه توی دهنم😋
  • همدم ماه
    جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ , ۲۲:۵۰
    ععع چه جالب بود یادم باشه امتحان کنم منم عاشق کاکائویم ولی از اون شیر و کره ای هاش -_-
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۹ خرداد ۹۷، ۰۷:۰۷
      Me too😌
  • Sheved
    جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ , ۲۱:۵۶
    ما پسرا که بهونه واسه خوردن کاکائو نداریم چه کار کنیم🙃
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۹ خرداد ۹۷، ۰۷:۰۷
      بهونه نمیخواد که :/ بخور !
  • اعتمادی
    جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ , ۲۱:۵۴
    خوش به حالتون که میتونین انگلیسی بخونین، بفهمین و ترجمه کنید...


    راستی هکسره یعنی چی ؟
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۹ خرداد ۹۷، ۰۷:۰۶
      🤓😁


      تو نت سرچ کنین :)
  • علی
    جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ , ۲۱:۳۱
    جلل الخالق
  • tiktik tiki
    جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ , ۲۱:۰۵
    خب شکلاای ما همه با شیروکره مخلوط شده جوش100%میاره😑
    ولی جالب بود من کلا مصرف کاکائوم بخاطر میگرن کمه مخصوووصا توی عادت ماهیانه
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۹ خرداد ۹۷، ۰۷:۰۶
      هات چاکلت بخور :))
  • سمانه
    جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ , ۲۰:۵۶
    وای خدا گلوکاگونام🙄
    دختر این عکسای دلبر چیه میذاری ؟ نمیگی دل خواننده از پشت مانیتور غش میره؟ 😂
    خداییش منم ولع ام زیاد میشه به کاکائو موقع پریودی😁

    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۹ خرداد ۹۷، ۰۷:۰۵
      عخیییی 😁
  • آسـوکـآ آآ
    جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ , ۲۰:۵۵
    چقدر جالبه
    من اصلا نمیدونستم
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۹ خرداد ۹۷، ۰۷:۰۵
      حالا دیگه با لذت کلی کاکائو بخور😁
  • life around me
    جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ , ۲۰:۴۴
    جالبه کتابهای ما میگن تو این دوران مصرف کافئین محدود بشه:/

    ولی درکل خوراکی زیاد روی دردها اثری نداره و توصیه های تغذیه ای خیلی به خانم هایی که درد دارن کمکی نمیکنه و بهترین کار واسه دردهای شدید مصرف مفنامیک اسید هست...
    پس هرچی دلت خواست بخور;))
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۸ خرداد ۹۷، ۲۰:۴۷
      چشمام در اومد پای ترجمه اش😂
      هر کی یه چی میگه😂
      آره بابا، بخور هر چی دلت خواست and fuck them all✌😝
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مینویسم، تا که از تورم ذهن تبدارم کم کنم...