تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
با روزانه هایم همراه شو رهگذر ...


یادتون هست تو چند پست قبل تر شکایت کرده بودم از بازده پایین مطالعه ام ؟ برای همین گشتم دنبال راه کار و سرچ کردم how to study well

سایت Wiki how رو خوندم . همین طور که داشتم توصیه هاش رو برای کارکرد بهتر میخوندم ، برخورد کردم به استفاده ی از "binaural beats" برای ارتقای کیفیت مطالعه. 

تا حالا به گوشم نخورده بود. ترجمه فارسی خوبی پیدا نکردم . از یه سایت اطلاعات پزشکی خوندم در موردش که سامری رو براتون این پایین مینویسم . پیش پیش بگم که

تا اینجاش من که راضی بودم و احساس میکنم روم موثر بوده .حالا نمی دونم تلقین بوده یا واقعا خودش اثر کرده😅 به هر حال گفتم که هم موقع فرجه ها و امتحانات پایان ترم و همین طور کنکوره پس خوندنش ممکنه برای یه عده بد نباشه .

خب...

"امواج دو گوشی " یا همون binaural beats یه پدیده ی درمانی هست که حالا حالاها  باید روش پژوهش هایی انجام بشه اما تا به اینجاش خیلی نتایج مفیدی داشته

این امواج صداهایی هستند که با هدفون گوش داده میشن .فرکانس های سمت راست و چپ با هم متفاوت هستن اما ما متوجه تفاوت نمیشیم چون اونقدر فاحش نیست این تفاوت .

امواج کمتر از 1000Hz هستند تا که توسط مغز به خوبی تحلیل بشن. 

از جمله اثراتش میشه اشاره کرد به افرادی که مدیتیشن کار میکنند و بعد از استفاده از این صداها عملکرد بهتری توی مدیتیت و یوگا نسبت به قبل به دست آوردن

همین طور 

دانشجوها و کسانی که مطالعات شون بالاست بعد از استفاده متوجه شدن که سطح تحریکیشون ( همون گیرایی و آی کیو ) افزایش پیدا کرده

حالا گذشته از اثرات عمومی شون مثل کاهش حالت عصبانیت، افزایش انگیزه ،افزایش اعتماد به نفس ،بهبود عملکرد روانی و خلق و خوی

این امواج توی 4 دسته قرار میگیرن

Delta Pattern ها: فرکانس این الگو بین 0.1 تا 4 هرتز هست که مناسب هستن برای خواب بدون رویا (همون کابوس منظوره )

Teta Patternها: بین 4 تا 8 هرتز هستن .که این الگو مناسب فاز REM خواب و مدیتیشن و خلاقیت هست. 

Alpha Pattern ها: بین 3 تا 13 هرتز هستند که باعث ریلکسی میشن .

Beta Pattern ها: بین 14 تا 100 هرتز هستن و برای افزایش تمرکز هوشیاری کاکرد دارن .

ممکن هست که اثرات binaural روی افراد مختلف ،متفاوت باشه( منظور شدت اثر هست) 

نیاز به یه دستگاه پخش کننده و یک جفت هدفون استریو دارین. 

هنگام کارهایی از قبیل رانندگی استفاده نشه

حدود 15-30 دقیقه به مدت یک ماه تا 45 روز باید گوش داده بشه تا نتیجه گیری کامل حاصل بشه . (هنگام مطالعه )

محیط ساکت و آروم باشه

صبرتون هم بالا باشه

بعد از که این دوره ی 45 روزه گذشت و نتیجه گرفتین دیگه باید مداوم مثل ورزش روزانه تکرار بشه

تحقیقات نشون دادن که این امواج باعث تعادل و ارتقای تولید هورمونهایی مثل کورتیزول ، DHEA و ملاتونین می شوند .

منبع 

توی اینترنت میتونین این صداهایbinaural رو دانلود کنید . برای اندروید هم app داره که من یکیشو از Google play دانلود کردم که با توجه به همون pattern هایی که بالا گفتم ،برای هر مدل مطالعه یه نوع به خصوص صدا داره. مثلا برای یادگیری جدا، حفظ کردن جدا و. . . اسمش study musicهست.

Life Rhythm ۱۰ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۴۰ ۷ ۳۰۳

نظرات (۷)

  • ..
    شنبه ۱۲ خرداد ۹۷ , ۲۰:۴۶
    یعنی تا چه کتابی خوندید ؟ 
    خب آخه کلاس رفتن خیلی طول میکشه :/ 
    میتونم بپرسم کنکور زبانو چند زدید ؟ ( اگه دوست داشتید بگید ) 
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۲ خرداد ۹۷، ۲۰:۵۴
      من تا high intermediate 2 کانون زبان ایران خوندم .
      زبان کنکور رو 83% زدم .
  • ..
    شنبه ۱۲ خرداد ۹۷ , ۰۲:۲۴
    سلام :) 
    شما تا چه ترمی زبان کار کردید ؟ 
    چطوری ترجمه می کنید ؟ 
    چند ساله شروع کرید ؟ 
    چه توصیه ای برای سطح متوسط دارید ؟ 
    ممنون میشم اگه حوصله داشتید پاسخ بدید :)) 
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۲ خرداد ۹۷، ۰۲:۴۷
      سلام :)
      من از اول راهنمایی کلاس زبان رفتم . اما چون از نوجوانان به بزرگسال رفتم تعداد ترمهام زیاد شد(25تا ) آخرش هم که نتونستم تا ترم آخر تموم کنم نصفه ولش کردم چون به دوران کنکور خورد. 
      میخونم و ترجمه میکنم. یعنی تحت الفظی و کلمه به کلمه و هی چک کردن با دیکشنری نه،  میخونم و متوجه میشم ،هر چند دست و پا شکسته
      توصیه ام اینه که تعیین سطع بدین و برین کلاس :) هیچ چیز به اندازه ی یه کلاس خوب تو یادگیری نقش نداره .
  • از گوشه ای دنج
    شنبه ۱۲ خرداد ۹۷ , ۰۰:۱۰
    الان که میخواستم به وبتون سر بزنم فکر کردم دوباره وبو پیدا نمیکنم:)) 
    مطالب خیلی مفید بود و پست بالاتر هم که قسمت کامنت ها باز نبود خواستم بگم حرف دل من بود
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۲ خرداد ۹۷، ۰۲:۴۳
      ممنون
      خیلی هم عالی:))
  • همدم ماه
    جمعه ۱۱ خرداد ۹۷ , ۰۲:۴۸
    وای چقدر جالب
    رفتم دانلودش کردم ممنون از پیشنهاد خوبت حتما امتحانش میکنم منم تو مسأله ی تمرکز خیلی مشکل دارم:)
  • رومی زنگی
    جمعه ۱۱ خرداد ۹۷ , ۰۱:۰۲
    چه جالب من باید امتحان کنم حتما مرسیییی :***
  • آنیا بلایت
    پنجشنبه ۱۰ خرداد ۹۷ , ۲۳:۲۰
    چه جالب...
    من وابستگی تقریبا شدیدی به وایت نویز دارم:| وقتی کولر یا هود یا جارو برقی روشنه خیلی تمرکزم واسه درس خوندن یا آزمون دادن بالا میره مثلا خیلی از افکار مزاحم ازم دور میشن. آهنگ بی کلام رو هم امتحان کردم و خوب بوده. 
    اینا رو هم حتما امتحان میکنم...مرسی بابت پست خوبت :)♡
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۱ خرداد ۹۷، ۲۳:۱۷
      روز کنکور صدای فن سالن تو گوشم بود .اون آخرا خاموشش کردن تمرکزم ریخت بهم😅
      خواهش😊
  • Tali hejazi
    پنجشنبه ۱۰ خرداد ۹۷ , ۲۲:۴۵
    چه چیزی رو باید گوش بدیم؟؟!یعنی صدا های خاصی رو باید بشنویم؟؟
    • author avatar
      Life Rhythm
      ۱۰ خرداد ۹۷، ۲۲:۵۲
      میتونین سرچ کنید binaural beats و دانلود کنید. اپلیکیشن هم داره .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مینویسم، تا که از تورم ذهن تبدارم کم کنم...